onsdag 6 maj 2009

Tiden går fort!

Usch vad tiden går fort, tycker det inte var längesedan Alvin föddes, nästa månad fyller han 1 år. Han var minst av mina barn när han föddes 2810 gr och 48 cm lång. Det var en perfekt förlossning och man var som vanligt och kunde knipa dagen efter! Rasmus var störst, hela 3390 gr, 50cm lång och Julia vägde 2830 och var 48 cm lång. Inga stora barn jag har fått, tur är väl det, är inte avundsjuk på de som får barn som väger 4-5.5 kilo som några av mina vänner har fått. Storlek 50 var väldigt stort i början, st 45 passade jättebra när han föddes, men sen växte han så det knakade.Och nu är han störst om man jämför dem i samma ålder.
Första gången de får hälsa på sin nya lillebror, det var spännande!!

Se vilken skillnad på händer, här var rasmus 3 år och hans händer var inte så stora...men nu blev de det!

6 kommentarer:

  1. Vilka fina barn du har, urgulliga. Det är helt galet vad små de är när de är alldeles nya, så fort jag ser en bild skriker hjärtat efter en bebis... sambon är inte lika sugen än så jag får väl vänta lite :-)

    Kram/veronica

    SvaraRadera
  2. Tiden går alldeles för fort min minsting är 8 månader idag och jag arbetade min första dag på jobbet. Känns lite vemodigt.
    Tänk att de har varit så små och så nya. Kan inte minnas hur det var utan dem.

    Vill gärna ha en till liten, men hur skall man hinna med alla barnen, kan stundtals känna mig ganska otillräcklig.

    Kram Pom

    SvaraRadera
  3. Söta barn du har :D Riktiga linlottar, hihi :)

    SvaraRadera
  4. Jätte-söta barn. Blir ocksa sugen pa fler.......
    Vilken fin blogg du har. Den lägger jag till bland favoriterna.

    SvaraRadera
  5. Åh, 26 år och trebarnsmor, det är duktigt. Själv längtar jag vettlöst mycket efter min första, men det finns fortfarande så mycket jag vill hinna göra på egen hand också. Det börjar dock kännas som att jag producerar pyssel på löpande band till kompisar som får barn. Kolla gärna in min pysselblogg om du får en stund över. http://ilkkadesign.blogspot.com/

    SvaraRadera