tisdag 5 maj 2009

Hannas dörrskylt!

Tänkte visa kusinen Hannas dörrskylt som jag gjorde till henne när hon var nyfödd. Tycker om den jättemycket, färgerna brunt och rosa är fina att kombinera tycker jag!
Idag har jag inte fått så mycket gjort! Har varit med min flicka till vårdcentralen för att hon hade fått ett stort varit sår i huvudet, men vi fick medicin mot det eftersom det var ett infekterat sår så det skulle behandlas med antibakteriell salva. Mellan pojken hade väldigt ont i ena örat i går kväll och i morse så han fick vara hemma från förskolan, men han blev bättre på förmiddagen så antagligen var det inte så farligt. Men jag trodde han hade fått öroninflammation, men det ser inte ut som det nu, vilken TUR! Som ni förstår så har det bara varit ytterst lite skolarbete idag, vilket jag får dårligt samvete för! Men som tur är, så är vårterminen snart slut och då ska jag vara föräldraledig hela sommaren 77 dagar, å vad skönt det ska bli. Sen så har jag bara en termin kvar och sen är jag FÖRSKOLLÄRARE, det känns faktiskt lite pirrigt. Tänk om jag inte kan leva upp till min kommande yrkesroll, nej det ska nog inte bli några problem, alla är vi barn i början! Yrkeserfarenheter kommer med åren!
Nu ska jag äta lite kesella blandat med lite fun light strawberry, med min hemmalagade musli som blev sååå god, tipset fick jag från http://linajohansson.blogspot.com/ Testa du också! Ha en bra kväll!!

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar skylt!
    Kul att bli förskollärare. Det är så kul att jobba med barn. Jag hoppas på att få en prästtjänst inriktad på barn och familj när jag blir klar. Jag har ju jobbat en del som muikpedagog och det är ju så himla kul.

    Det värsta med att plugga är det dåliga samvetet, aldrig kan man känna att man är helt ledig men försök verkligen att inte ha dåligt samvete...

    Vad spännande med brevlådan :-)

    KRAM/Veronica

    SvaraRadera
  2. Gud vad roligt att du ska bli förskole lärare!

    Jag vickar just nu på ett fritids med barn som går 1-3an, det är helt underbart och ungarna är så härliga! har aldrig trivts så pass bra, kommer nog aldrig att trivas i en butik eller liknande så jag går just nu i tankarna att utbilda mig till fritidspedagog.

    Lycka till med allt! Glada hälsningar/Ida

    SvaraRadera
  3. jättesöt skylt och du kommer bli en perfekt lärare

    SvaraRadera
  4. Jag tror faktiskt också det....känns som att jag har valt helt rätt och det är en skön känsla!

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för de utstansade motiven. Jag blev så glad:-)
    KRAM/Veronica

    SvaraRadera