söndag 8 mars 2009

Hittat en jättebra korg!!

Har fått till hälen på min barnstrumpa, trodde inte att den skulle bli så bra som den blev. Har alltid hört att hälen är svårasta att göra, men jag tycker att den blev bra, så nu är det bara att sticka klart resten av strumpan. Ska sticka ett par likadana fast i blå, vit, beige nyanser.
Har varit på min farfars vind och kollat lite, hittade en stor korg som passar jättebra till mina garnsnystan. Den är gammal och sliten, fast det tycker jag är en del av charmen. Den är mycket rymlig, precis en sån som jag har letat efter och det bästa var, den var gratis!! Tänk vad mycket roligt man kan hitta på gamla vindar! Min farfar är 93 så lite har det sparats under åren!
Det är inte förens nu jag har tänkt på att garn är så dyrt, jag som tycker att scrapbooking är en dyr hobby! Här kan man också utveckla ett köpbehov. Är det nån som har bra tips på billiga garnaffärer på nätet får ni gärna dela med er. Känner att det kommer gå åt några kronor till garn framöver.



2 kommentarer:

  1. Härligt, jag skulle också behöva något vettigt att förvara mitt garn i. Jag kör oftast på drops garner (garnstudio.com). De är de billigaste på garnaffären här i stan.

    Hoppas du haft en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  2. hej hopp
    Har du prövat Svångremmen (inne i Bengtsfors)?? de har rätt ok pris på garn..
    Har virkat lite godsaker till Elsa och även till Grodan där jag jobbar..
    Den där lilla "Linn" sköldpaddan var ju bara supersöt.
    ha det gott
    Viktoria (Papper & Sånt)

    SvaraRadera